T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
GÜMÜŞHANE / MERKEZ - Gümüşhane Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği İmam Hatip Ortaokulu

Etiket Sonuçları: OKUL VE SINIF ETKİNLİKLERİ

Nis

OKULUMUZ GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETMENİ YAVUZ BALABAN 5,6,7, VE 8.SINIFLARA EBRU ÇALIŞMASI ETKİNLİĞİ YAPTIRDI. EBRU TEKNİĞİ HAKKINDA ÖĞRENCİLERE BİLGİ VEREN ÖĞRETMENİMİZ DAHA SONRA EBRU TEKNİĞİNİ UYGULAMALI OLARAK ÖĞRENCİLERE YAPTIRDI. ÇALIŞMALAR SONUCUNDA ÖĞRENCİLERİMİZİN ORTAYA KOYDUĞU ÜRÜNLER SERGİLENDİ.  

ÖĞRETMENİMİZ YAVUZ BALABAN'A YAPMIŞ OLDUĞU BU ÖZGÜN ÇALIŞMADAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDİYORUZ.

Mrt

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ KAPSAMINDA OKULUMUZDA MART AYINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR TAMAMLANDI. TÜRKÇE ÖĞRETMENİMİZ SELMA SOMOĞLU TARAFINDAN YÜRÜTÜLEN PROJEDE MART AYI RAPORU HAZIRLANDI.

Projenin Amacı:

Dilimizin Zenginlikleri Projesi, ortaokul öğrencilerine Türk kültürüne yönelik içeriklerle temas etme fırsatı sunarak kültürel ve dil bilincini geliştirmeyi hedeflemektedir. Mart ayı içerisinde öğrencilere Türk kültürünü tanıtmak amacıyla çeşitli içerikler hazırlanmış ve kullanılmıştır.

Mart Ayı Faaliyetleri:

Hedef:

·         Mesnevi’den hikayeler okuyarak öğrencilerin kelime hazinelerini ve dil becerilerini geliştirmek

·         Okuduğunu anlama ve yorumlama becerilerini pekiştirmek

·         Ahlaki değerleri ve erdemleri kazandırmak

Etkinlikler:

8.1. Anlamını Bul Etkinliği:

·         Tüm sınıflarda “Anlamını Bul” etkinliği gerçekleştirildi.

·         Mesnevi’den seçilen kelimeler ve anlamları öğrencilere sunuldu.

·         Öğrencilerden kelimeleri doğru anlamlarıyla eşleştirmeleri istendi.

8.2. Kelime Türetme Etkinliği:

·         Tüm sınıflarda “Kelime Türetme” etkinliği yapıldı.

·         Mesnevi’den seçilen kelimeler ve kökleri öğrencilere sunuldu.

·         Öğrencilerden bu kelimelerden yeni kelimeler türetmeleri istendi.

8.3. Kare Bulmaca Etkinliği:

·         Tüm sınıflarda “Kare Bulmaca” etkinliği gerçekleştirildi.

·         Mesnevi’den seçilen kelimelerle kare bulmaca hazırlandı.

·         Öğrencilerden bulmacayı çözmeleri istendi.

8.4. Öykü Kartları Hazırlama ve Anlatım Etkinliği:

·         Hikayeler için öykü kartları hazırlandı.

·         Hazırlanan kartlarla hikayelerin anlatımı gerçekleştirildi.

·         Anlatım sırasında görseller ve figürler kelimelerin anlamlarını pekiştirmek için kullanıldı.

Değerlendirme:

·         Etkinlikler sonucunda öğrencilerin okuduğunu anlama ve yorumlama becerilerinde gelişme gözlemlendi.

·         Kelime hazinelerinde ve dil becerilerinde de önemli bir ilerleme kaydettiler.

·         Mesnevi’den hikayeler öğrencilere ahlaki değerler ve erdemler kazandırdı.

Sonuç:

·         Mart ayı Dilimizin Zenginlikleri Projesi çalışmaları öğrenciler için oldukça faydalı oldu.

·         Mesnevi’den hikayeler okuma ve kelime çalışmalarıyla öğrencilerin dil becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunuldu.

·         Öğrenciler etkinliklere aktif bir şekilde katılarak keyifli vakit geçirdiler.

 

  

Mrt

TÜRKÇE ÖĞRETMENİMİZ SELMA SOMOĞLU SENE BAŞINDAN BERİ HER HAFTA "BU HAFTANIN" ADLI PANO UYGULAMALARINA DEVAM EDİYOR. BU HAFTANIN PANOSUNU PAYLAŞIYORUZ.

Şbt

"DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ" KAPSAMINDA OKLUMUZDA YAPILAN ÇALIŞMALARIN ŞUBAT AYI RAPORU HAZIRLANDI.

ŞUBAT 2024 AYI RAPORU

"SÖZLÜK ÖZLÜKTÜR"

Etkinlik Özeti:

Deyimler ve Atasözleri Okumaları:

 

·         Tüm sınıflarda “Anlat Bakalım” etkinliği gerçekleştirildi. Öğrencilere çeşitli deyim ve atasözleri anlatılarak anlamları hakkında bilgi verildi ve örneklerle açıklandı.

·         Tüm sınıflarda “Drama ile Atasözü/Deyim Anlatma” etkinliği düzenlendi. Öğrenciler, kendilerine verilen atasözü veya deyimi dramatize ederek ifade ettiler.

·         Tüm sınıflarda “Atasözü/Deyim Resimleme” etkinliği yapıldı. Öğrenciler, öğrendikleri atasözleri veya deyimleri resimleyerek anlamlandırdılar.

 ETKİNLİK ÖZETİ

Öğrencilerin hazırladığı üç boyutlu deyimlerden ve atasözlerinden oluşan ürünler, okul sergisi için hazırlandı ve okulda sergilendi.

 

           

Genel Değerlendirme:

Şubat ayı boyunca gerçekleştirilen deyimler ve atasözleri okumaları etkinlikleri, öğrencilerin dil bilgisi ve kültürel mirasa yönelik farkındalıklarını artırmada etkili olmuştur. Özellikle öğrencilerin etkinliklere aktif katılımı ve ortaya çıkardıkları ürünlerin kalitesi, bu etkinliklerin başarısını göstermektedir. Deyimler ve atasözleri, dilimizin zenginliğini ve derinliğini yansıtan önemli unsurlardır ve öğrencilerimize bu değerleri tanıtmak ve öğretmek amacıyla yapılan bu etkinliklerin önemi büyüktür.

ETKİNLİKLER TÜRKÇE ÖĞRETMENİMİZ SELMA SOMOĞLU SORUMLULUĞUNDA GERÇEKLEŞTİRİLMİŞTİR.

ETKİNLİĞE AİT RESİMLER 

Ock

"ŞAİRLERİMİZİ VE YAZARLARIMI TANIYALIM" ETKİNLİĞİ KAPSAMINDA BU HAFTA DEDE KORKUT'U TANIYORUZ. DEDE KORKUT'UN ESERLERİNİN İNCELENDİĞİ VE ANLATILDIĞI ÇALIŞMAMIZDA DEDE KORKUT İLE İLGİLİ OKUL PANOSU DA OLUŞTURULDU.

Ock

TÜRKÇE ÖĞRETMENİMİZ SELMA SOMOĞLU SENE BAŞINDAN BERİ HER HAFTA "BU HAFTANIN" ADLI PANO UYGULAMALARINA DEVAM EDİYOR. BU HAFTANIN PANOSUNU PAYLAŞIYORUZ.

Ock

YAZARLARIMIZIN VE ŞAİRLERİMİZİN DAHA İYİ TANINMASI VE ANLAŞILMASI ADINA OKUL VE SINIF ETKİNLİKLERİMİZ DEVAM EDİYOR. BU KAPSAMDA OKUL KÜTÜPHANEMİZDEN, PLANLANAN ÇALIŞMAYA GÖRE KİTAP OKUYUP SINIF BAZINDA YAZARLARIMIZ VE ŞAİRLERİMİZ DEĞERLENDİRİLEREK SUNUM YAPILIYOR. BU ÇALIŞMAMIZ EĞİTİM ÖĞRETİM YILININ BAŞINDA TÜRKÇE ÖĞRETMENİMİZ SELMA SOMOĞLU TARAFINDAN PLANLANDI VE YIL SONUNA KADAR DEĞİŞİK ETKİNLİKLERLE DEVAM EDECEK. AYRICA YAZARLARIMIZ VE ŞAİRLERİMİZ İLE İLGİLİ OKUL PANOSU OLUŞTURULDU.

Ock

ÖĞRENCİLERİMİZİN ŞAİRLERİMİZİ VE YAZARLARIMIZI ANLAMALARINA YÖNELİK ÇALIŞMALAR KAPSAMINDA TASAVVUF ŞAİRİMİZ YUNUS EMRE KONUSU İŞLENDİ. "OKULUMUZUN GÖZÜNDE YUNUS EMRE" PANOSU OLUŞTURULARAK YUNUS EMRE'NİN ÖĞRENCİLERİMİZ ÜZERİNDE NASIL BİR ETKİ OLUŞTURDUĞU GÖZLENDİ. OKUL TÜRKÇE ÖĞRETMENİMİZ SELMA SOMOĞLU YAZARLARIMIZIN VE ŞAİRLERİMİZİN DAHA İYİ ANLAŞILMASI ADINA ÇALIŞMALARIMIZIN DEVAM EDECEĞİNİ, BU TÜR UYGULAMALARIN KALICI  VE ETKİLİ ÖĞRENMEDE ÖNEMLİ OLDUĞUNU İFADE ETTİ. ÖĞRENCİLERİMİZE VE TÜRKÇE ÖĞRETMENİMİZ SELMA SOMOĞLU'NA ÇALIŞMALARINDAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDİYORUZ.

Ock

MÜBAREK ÜÇ AYLARIN BAŞLAMASI NEDENİYLE OKULUMUZDA ÖĞRENCİLERİMİZE ÜÇ AYLARIN MANEVİ ATMOSFERİNİ ANLATMAK ADINA OKUL VE SINIF ÇALIŞMALARIMIZ DEVAM EDİYOR. MESLEK DERSLERİ ÖĞRETMENİMİZ ZEHRA ORAL KOORDİNESİNDE YAPILAN ÇALIŞMALARDA ÖĞRENCİLERLE ÜÇ AYLAR İLE İLGİLİ IŞIKLANDIRILMIŞ OKUL PANOSU OLUŞTURULDU. ÖĞRENCİLERİMİZE VE MESLEK DERSLERİ ÖĞRETMENİMİZ ZEHRA ORAL'A BU ANLAMLI ETKİNLİKLERİ İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUZ. MÜBAREK ÜÇ AYLARIN OKULUMUZA, İLİMİZE VE ÜLKEMİZE HAYIRLAR GETİRMESİNİ TEMENNİ EDİYORUZ.

Ock

TÜRKÇE ÖĞRETMENİMİZ SELMA SOMOĞLU SENE BAŞINDAN BERİ HER HAFTA "BU HAFTANIN" ADLI PANO UYGULAMALARINA DEVAM EDİYOR. BU HAFTANIN PANOSUNU PAYLAŞIYORUZ.

Ock

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ OKUL ARALIK AYI ÇALIŞMALARI TAMAMLANARAK OKUL RAPORU OLUŞTURULDU.

Gönül Çalab'ın Tahtı: Açıklamalı Yunus Emre Sözlüğü

"Gönül Çalab'ın Tahtı: Açıklamalı Yunus Emre Sözlüğü öğrencilerle paylaşıldı. Sözlükte, Yunus Emre'nin şiirlerinde geçen kelimelerin anlamı öğrencilerle paylaşıldı.

                      AFİŞ YARIŞMASI

"Gönül Çalab'ın Tahtı : Açıklamalı Yunus Emre Sözlüğü" ile ilgili olarak sözlükte yer alan üç kelime seçilerek slogan haline gelebilecek bir cümle hazırlandı ve bu çalışmanın her bir öğrenci tarafından afiş yapması sağlandı. Her sınıf için sınıfın en iyi cümlesi/afişi seçildi ve okul panosunda sergilendi. Okulda 1.olan 7/A sınıfındaki Zeynep Evsa DELİBAŞ'ın afişi İl Milli Eğitim Müdürlüğüne gönderildi ve bu afiş 1.seçildi.

              ANAHTAR KELİMELERLE HİKAYE ANLATMA YARIŞMASI

 Yarışma şartnamesi oluşturuldu ve öğrencilere yarışmaya dair açıklama yapıldıktan sonra yarışma ortamı hazırlandı. Yarışma oldukça eğlenceli ve bilgilendirici oldu. Bu yarışmada 5.sınıf öğrencimiz Hanne Şeyma BULUT 1.oldu.

              GENEL DEĞERLENDİRME

Dilimizin zenginlikleri projesi kapsamında Aralık ayında yapılan çalışmalar amacına uygun ve eksiksiz bir şekilde tamamlandı.

Projenin uygulanmasını  sağlayan Türkçe öğretmenimiz Selma SOMOĞLU'na yaptığı çalışmalardan dolayı teşekkür ediyoruz.

Kas

TÜRKÇE ÖĞRETMENİMİZ SELMA SOMOĞLU ÖĞRENCİLERİNE "BİR KİTAP BİR KAHRAMAN" ETKİNLİĞİ YAPTIĞINI BU ETKİNLİĞİN AMACININ; ÇOCUKLARIMIZA KİTAP OKUMA SEVGİSİNİ AŞILAMAK, KAHRAMANLARIN YERİNE KENDİLERİNE KOYARAK EMPATİ YAPMA BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEK VE KENDİLERİNİ DAHA İYİ İFADE EDEBİLMEK, OLDUĞUNU İFADE ETTİ.

ÖĞRETMENİMİZE YAPMIŞ OLDUĞU ÖZGÜN ÇALIŞMASINDAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDİYORUZ.